Met mijn 2 oudere zussen spelen met ons eerste poppenhuis, 1953

donderdag 26 mei 2011

Macon

26 mei 2011

Vanmorgen zaten we te internetten in het kantoortje want hier hebben ze alleen een WIFI-punt, zoals op de meeste campings trouwens, en ben je genoodzaakt rond of in het kantoortje te zitten, maar dat is geen probleem.
Maar goed, we zaten dus te internetten en er stond een mijnheer af te rekenen terwijl wij aan het zoeken waren naar een caravancentrum of gasvulstation in de buurt, en hij zei dat hij nog een volledig gevulde gasfles had en morgen naar huis gaat vertrekken. Het zoeken hoeft dus niet meer want we kunnen de fles overnemen voor de vulprijs, dat probleem ook weer opgelost.
In de loop van de ochtend begon het weer te betrekken maar we besloten toch om naar Macon te gaan waar we wat door de stad gewandeld hebben en een galerie bezocht waar ze leuke schilderijen hadden van  Franse geveltjes. Niet om direct te kopen maar wel lief om te zien. Na de lunch hebben we een wijnroute gereden maar aangezien het wat begon te regenen zijn we niet veel uitgestapt maar wel genoten van het landschap en de schattige, rustieke dorpjes die we tegenkwamen.
In de loop van de middag waren we weer op de camping en hebben ’s avonds genoten van een heerlijke bonenschotel met merguesjes met als toetje de overheerlijke chocolademousse van donkere chocolade.

Morgen gaan we naar Franse vrienden die Chris nog van vroeger kent, zal voor mij handen- en voetenwerk worden. Chris spreekt vloeiend Frans maar ik moet het doen met mijn oude schoolfrans.

PS. Even iets rechtzetten voor Ria, ik ben degene die kookt tijdens vakanties en Chris doet het snijwerk indien nodig.
Dienke reageerde dat mijn letters dansen, hebben anderen dat ook? Zoja dan zal ik het lettertype moeten veranderen.
 Een schilderij in de galerie
 Eén van de kerken in Macon
 Een minitafereel in een etalage
 Kerkje in een dorpje tijdens de wijnroute
 Wijnroute
 Bijenkorven ergens langs de weg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten