Met mijn 2 oudere zussen spelen met ons eerste poppenhuis, 1953

donderdag 26 mei 2011

Pont de Vaux

24 mei 2011
Over vandaag is niet zoveel te vertellen. We hebben een reisdag van ruim 400 km. achter de rug en de rest van de dag niet veel gedaan. Op het laatste gedeelte van de weg lag allemaal gesmolten asfalt waar ze alleen maar losse steentjes overheen gekiept hadden. Hier moesten we doorheen en de hele voorkant van de caravan zat er onder. Gelukkig was er een winkel in de buurt die speciaal spul verkocht om teer te verwijderen en dat werkte prima.
’s Avonds koelt het rond een uur of 8 behoorlijk af en kun je niet meer buiten zitten.

25 mei 2011 Pont de Vaux

Vanmorgen was er markt in Pont de Vaux en aangezien we gek zijn op dit soort boerenmarktjes moesten we deze natuurlijk met een bezoek vereren. Gezellig druk maar nog niet vergeven van de toeristen. Allerlei heerlijkheden passeerden we, kazen, kippen, worstsoorten en ook een kraam met afschuwelijke kunstbloemen in schreeuwende kleuren. Het kan ze niet kleurig genoeg zijn. Voor het avondeten hebben we een gebraden kip gekocht, gebakken aardappeltjes en sla erbij en we zijn weer voorzien.
We zijn er achter gekomen dat onze gasfles bijna leeg is en hebben hier en daar geïnformeerd of we deze ergens kunnen laten vullen maar niemand kon ons wijzer maken. We kunnen wel een nieuwe kopen maar die zijn te groot voor onze disselbak, dus zoeken we verder.  Eigen schuld natuurlijk want dit hadden we moeten controleren voordat we op vakantie gingen. Al met al een goed gevulde ochtend. Vanmiddag lekker in de zon zitten lezen en Chris heeft een lekker middagdutje gedaan zoals je op de foto kunt zien.
 De markt in Pont de Vaux
 De kunstbloemen kunnen niet kleurig genoeg zijn.
 Vele soorten worsten, veelal regionaal